24.08.2016

Carovná kysucká príroda a miesta, kde jednoducho zastal cas….

Čo uvidíte a zažijete:

• Kaplnku u Haladeji
  • Letné stredisko Snowparadise Veľká Rača Oščadnica
  • Malebnú kaplnku Zadedová
  • Osadu Moskali
  • Golfový areál – Adventure Golf Oščadnica

Túru môžete začať z veľkého parkoviska na konečnej autobusovej zastávke v častiLalíky, odkiaľ sa vydáte smerom doprava. Po pár minútach chôdze – takmer pri lanovke je tabuľka „Kaplnka u Haladeji“, ktorá vás nasmeruje vľavo po strmšej lesnej ceste. Určite však stojí za to dostať sa až priamo hore. Od kaplnky sa môžete vrátiť rovnakou cestou naspäť a pustiť sa smerom po označenej trase (od lanovky treba odbočiť doprava) po konektore. Ten vás dovedie až k údolnej stanici lanovky na Margušku.

Ďalej pokračujete smerom po zjazdovke až hore, prejdete okolo chát smerom doprava a dostanete sa až na vrch kopca. Odtiaľ sa už dáte len smerom doprava a dôjdete priamo do strediska k atrakciám. Ak by ste si chceli predlžiť túru, môžete sa vydať priamo odkaplnky u Haladeji smerom na Valangy, zabudnutú pastiersku osadlosť starých Goralov.

A odtiaľ si to môžete nasmerovať priamo k chatám na Rači a do strediska s atrakciami. Tu si vychutnáte relax na niekoľkých odpočinkových miestach a načerpáte energiu pri pohľade na okolitú prírodu. Kto má chuť, môže navštíviť jednu z atrakcií, ktorých je tu hneď niekoľko. Pokračovať môžete smerom po zjazdovke dole do Dedovky, alebo sa môžete zviezť na lanovej dráhe. Pešou chôdzou zídete za 0:30 min., lanová dráha vás zvezie cca za 10 min. V dolnej časti Dedovky sa vyberiete od bufetu u Medveďa smerom vpravo po ceste a po niekoľkých minútach ( 0:25 hod.) odbočíte smerom ku kaplnke Zadedová.

Od odbočky ku kaplnke je to 0:20 hod. Je to nádherné a magické miesto, ktoré Vás určite pohltí svojou atmosférou. Ku kaplnke sa viaže rozprávanie o chlapcovi pastierovi – vizionárovi Floriánovi Tabačkovi, ktorý slúžil u miestneho bohatého gazdu a údajne mal počas spánku rôzne zjavenia. Vedľa kaplnky stoja v rade drevené sochy svätcov a len umocňujú magickú atmosféru tohto miesta. Môžete si tu nabrať pramenitú vodu zo studne, ktorá bola vykopaná a sprístupnená len nedávno. Cesta vedie ďalej cez osadu Moskali. Keď pôjdete okolo dreveného plota a starých drevených chalúp, určite vám napadne myšlienka, že takto nejako to asi vyzeralo pred 50 rokmi. Čas na niektorých miestach akoby tu zastal a človek podvedome čaká, že z drevenice vyjde zodratý starý goral v kroji, ktorý ide poorať pole a vyhnať na pašu svoj dobytok. Pristaví sa pri vás, ukrojí domáci syr a kus z neho vám ponúkne. Aj toto je čaro kysuckého kraja….

Pokračujete smerom dole a približne po 0:35 hod. vás dovedie do časti Vyšný koniec Ústav. Potom už len pokračujete vpravo po asfaltovej ceste cca 1 km naspäť na parkovisko, z ktorého ste výchádzali. Cestou natrafíte na krásny golfový areál – jedinečné miesto na celých Kysuciach. Tam sa môžete s celou rodinou po dlhej ceste občerstviť, zahrať si golf, prípadne vyskúšať aj iné aktivity, ktoré „Rodinka Resort“ ponúka.

Chcete viac informácií? Napíšte na kamilka@kamilka.sk