24.08.2016

• Historický kaštieľ v Oščadnici
  • Piknik pri infobode na Surovine
  • Stredisko Snowparadise Veľká Rača
  • Zbojnícku studničku so zaujímavou legendou
  • Kalváriu v Oščadnici s malebným kamenným kostolíkom

Svoje potulky môžete začať pri krásnom historickom kaštieli, ktorý je spolu s priľahlým vyše storočným lesoparkom národnou kultúrnou pamiatkou. Lesopark je ojedinelým reprezentantom tohto druhu architektúry v prostredí horných Kysúc. Pôvodne kaštieľslúžil ako poľovnícke sídlo grófa Ballestrema. V súčasnosti tu nájdete galériu s rôznymi expozíciami domácich a zahraničných umelcov. Pokračovať môžete okolo kruhového objazdu smerom na Žilinu, cca 100 m, odbočíte pri zelenej turistickej značke smerom na Surovinu a vrch Veľkej Rače. Zastávku si môžete urobiť pri Surovine, kde budete za 1:35 hod. Toto miesto je zároveň infobod, ktorý je súčasťou náučného chodníka.

Po malom pikniku vás chodník nasmeruje ďalej, dostanete sa na Úpratiská, kde jepamätník z 2. svetovej vojny. Odtiaľ je to už len kúsok priamo do strediska. Od posedenia na Surovine po stredisko je to 1:20 hod. cesty. V zábavnou areáli strediska nájdete krásne oddychové miesta s lavičkami a čarovným výhľadom na okolitú krajinu. Okrem oddychu a relaxu môžete vyskúšať aj niektoré adrenalínové aktivity. Medzi ne patrí jazda na bobovej dráhe alebo tarzaní zvoz na lane – Karolšus. A ak vám ani toto nebude stačiť, novinkou v stredisku je bungee trampolína, ktorá Vás určite dostane.

Ak sa rozhodnete ísť dole, smerom naspäť do dediny Oščadnica, môžete sa pohodlne zviezť za 10 min. na lanovej dráhe, čo vám zaručí krásny výhľad na okolitú kysuckú krajinu. Alebo zídete po upravenej zjazdovke a o 0:30 hod. sa ocitnete v dolnej častiDedovky. Hneď kúsok pod parkoviskom, po ľavej strane natrafíte na Zbojnícku studničku, ku ktorej sa viaže zaujímavá povesť. Môžete si o nej prečítať priamo pri prameni. Keď sa osviežite a chvíľku si posedíte na tomto príjemnom mieste, môžete pokračovať cca 4 km do dediny.

Od centra cca 200 m vás čaká ďalšia zaujímavosť – malebná Kalvária s malýmkamenným kostolíkom týčiacim sa hore na kopci. Je odtiaľ krásny výhľad na celú obec.Kalvária je po vrchu Veľká Rača ďalšou dominantou Oščadnice. Ak ste svoje auto nechali v dolnej časti dediny – pri kaštieli, dostanete sa k nemu  autobusmi SAD, alebo po „zelenej cykloceste“ pešo. Čas pešej trasy je cca 55 minút.

Chcete viac informácií? Napíšte na kamilka@kamilka.sk